-
Mgr. Dita Kabelková
-
Konzultační hodiny: pondělí 14:00 - 15:00 hod (nebo kdykoliv dle domluvy)
- Minimální preventivní program pro školní rok 2024/2025
- Projekt proti šikaně - NENECH TO BÝT
Žádný člověk nepřichází na svět hotový, v definitivně vykrystalizované podobě. Ve svém životě – ať už je jakýkoli – se pak neustále rozvíjí, nepřetržitě dotváří vlastní osobnost.
Lidé ve škole usilují o to, aby jejich chování vyjadřovalo humanistické postoje jednoho k druhému: úctu, důvěru a snášenlivost, uznání, účast a empatii, otevřenost v komunikaci a vůli ke spolupráci a pomoci druhému.
Rodiny jsou primárními vychovateli svých dětí, mají na výchovu a vývoj svých dětí největší vliv.
Rodiče nesou odpovědnost za vzdělávání svých dětí, a proto mají právo spolurozhodovat o jeho naplňování.
Rodiče a učitelé jsou rovnocennými partnery.
Osobnost je charakterizována nejen tím, co dělá, ale i tím, jak to dělá.
Základní oblasti práce metodika prevence:
- sledování a řešení nevhodného chování žáků během vyučování, o přestávkách (pohovory s žáky, rodiči, výchovné komise)
- řešení případů záškoláctví
- organizace bloků primární prevence (spolupráce s Centrem prevence Žďár nad Sázavou)
- účast na vzdělávacích seminářích
- sledování aktuálních informací v tisku
- předávání informací ostatním pedagogickým pracovníkům
- spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáru nad Sázavou
- spolupráce se sociálním odborem a Policií ČR
PRAVIDLA PRO RODIČE K BEZPEČNĚJŠÍMU UŽÍVÁNÍ INTERNETU JEJICH DĚTMI
- Nechte se dítětem poučit o slžbách, které používá, a ujistěte se o jejich obsahu. Tím zlepšete svou znalost internetu.
- Nikdy svému dítěti nedovolte setkání o samotě s někým, s kým se seznámil na internetu, bez Vaší přítomnosti. Pokud k setkání svolíte, své dítě doprovoďte.
- Zajímejte se o internetové kamarády svých dětí stejně jako se zajímáte o jejich kamarády ve škole.
- Základem při komunikaci rodiče s dítětem je otevřenost. Při nepříjemných zkušenostech dítěte s děsivým obsahem nebo nepříjemným člověkem není řešením trestat dítě nebo mu dokonce bránit používat internet, ale poradit mu, jak se v budoucnu nepříjemným zkušenostem vyhnout. Jak se rodič při podobné situaci zachová, určuje, zda se mu dítě svěří i v budoucnu.
- Na místo s nevhodným obsahem se může dítě dostat zcela náhodou. Pro tyto případy neexistuje stoprocentní ochrana a vyplatí se spíše vychovávat dítě tak, aby si podobné skutečnosti interpretovalo způsobem odpovídajícím jeho věku, protože s dítětem nemůžete trávit všechen volný čas.
- Riziko vstupu na stránku s nevhodným obsahem lze snížit jednak prostřednictvím možností zabudovaných přímo do internetového prohlížeče, jednak prostřednictvím speciálních programů obsahujících nepřetržitě aktualizovaný seznam stránek pro děti nevhodných. Tyto programy bývají k dispozici zdarma.
- Uvažujte o společné e-mailové schránce se svými dětmi.
- Dávejte si pozor na soubory, které dítě z internetu stahuje a ukládá je na disk.
- Sledujte, kolik času dítě u počítače stráví. Nepohybuje se ve světě virtuálních her častěji než na hřišti? Nepohybuje se víc na chatu a nekomunikuje s anonymními osobami (skrytými za chatovými přezdívkami) častěji než se svými kamarády Nepozorujete u něj projevy připomínající závislost na chatování či počítačových hrách? Nedovolte, aby virtuální realita dítě příliš pohltila!
- O radu při výchově dětí ke správnému užívání internetu můžete požádat pedagoga, psychologa či pracovníky internetových firem.
PaedDr. Jiří Pilař
ředitel odboru speciálního vzdělávání MŠMT